Skip to content

Het Businessmodel van de 21ste eeuw in beweging

augustus 30, 2011

Het Businessmodel van de 21ste eeuw is een logische beweging. Het oude model is aan het einde van z’n lifecycle. Nieuwe consumenten met individuele behoeften vragen om een geheel nieuwe aanpak. Internettechnologie met in het kielzog social media maakt nieuwe manieren van werken mogelijk, die kunnen inspelen op die nieuwe behoeften. Dynamische netwerken die drijven op co-creatie, beleving en gemeenschappelijke ICT-infrastructuren, maken geheel nieuwe manieren van waarde-creatie mogelijk.

Toch blijft het Businessmodel van de 21ste eeuw lastig te vatten. We zitten vast in de paradigma’s van de vorige eeuw. We zijn zo gewend aan het mechanisme van massaproductie, waarin de consument opgaat in de anonieme massa, dat we ons maar moeilijk kunnen voorstellen dat het nu wel mogelijk wordt om in te spelen op individuele behoeften.

Onderstaand filmpje neemt ons mee naar de toekomst en maakt op geheel eigen wijze zichtbaar hoe dit nieuwe paradigma in de praktijk functioneert.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: